22/02/2024
Terug naar overzicht

Blended hulpverlening

Gebruik je wel eens een app met je cliënten? Neem je wel eens een digitale vragenlijst af? Plan je wel eens een sessie via beeldbellen?
Je twijfelt hoe je dat het beste aanpakt, of je bent benieuwd naar meer?

Of wil je leren wat blended hulpverlening kan betekenen voor jou en je cliënten?

De focus in deze vierdaagse vorming ligt op het doordacht inzetten en combineren van blended hulpverlening in de geestelijke gezondheidszorg. Na deze vorming kan je verschillende vormen van blended hulpverlening inzetten wanneer dat nuttig is en passend bij je cliënt en diens problematiek.

Deze vorming is bedoeld voor hulpverleners die in een organisatie werken.

Wat is blended hulpverlening?

In blended hulpverlening gebruiken we een combinatie van face-to-face-gesprekken en digitale tools.

Voorbeelden:

  • Je wisselt face-to-face-gesprekken af met beeldbelgesprekken
  • Je laat je cliënt tussen de sessies door een app gebruiken voor extra ondersteuning
  • Je geeft huiswerkopdrachten via een digitaal platform
  • Je biedt tussen de sessies door ondersteuning aan via mail of chat
  • Je neemt een digitale vragenlijst af
  • Je gebruikt een VR-headset voor ontspanningsoefeningen of exposure

Wat mag je verwachten van deze vorming?

We wisselen wetenschappelijke kennis en theoretische basis af met ervaringsgerichte oefeningen, uitwisseling en good practices. Je kan meteen aan de slag in de praktijk met blended hulpverlening.

Deze vorming is ontwikkeld door Onlinehulp Vlaanderen

Onlinehulp Vlaanderen is een netwerk van:

  • Hogescholen (Howest, Thomas More en Artevelde – opleidingen Toegepaste Psychologie en Sociaal Werk)
  • Steunpunten (Psyche en SAM, steunpunt Mens en Samenleving)
  • Experts in online hulpverlening (www.online-hulpverlening.be)

 

Meer info en inschrijven via volgende LINK

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×