Zeg je Zeg

  • Participatie: Denk en doe mee!

    WINGG zet in op participatie en daarom is er een WINGG-Participatie-Actieplan. 
    Dit zijn de 4 kerndoelstellingen van het plan:

    • Kinderen, jongeren en hun context bouwen actief mee aan geestelijke gezondheidszorg in West-Vlaanderen.
    • WINGG zet zich in om kinderen, jongeren en hun context op een begrijpelijke manier te informeren over geestelijke gezondheid en het zorgaanbod in West-Vlaanderen.
    • Netwerkpartners zijn zich bewust van het belang van participatie en voelen zich gesteund om participatief aan de slag te gaan.
    • Kinderen, jongeren en hun context kunnen hun stem laten horen in WINGG. Ze weten dat ze dit mogen doen en ze weten hoe ze dit kunnen doen.

    Het volledige plan en wat we al deden vind je hier.  

    Partici-wat?! Hier vind je in duidelijke taal uitgelegd wat participatie precies is. 

    Ben je geïnteresseerd om mee na te denken en mee te werken aan geestelijke gezondheidszorg voor kinderen en jongeren in West-Vlaanderen? Neem dan zeker contact op met Tim, de participatiecoach van WINGG!

    Tim Verbeke
    0486 12 11 13
    tim.verbeke@wingg.be
    Instagram: wingg_participatie

  • Ideeën?

    WINGG staat open voor ideeën. Wij zijn steeds op zoek naar manieren om ons aanbod te verbeteren. Tips en suggesties zijn welkom: Zeg je zeg! Dit kan makkelijk via onderstaande link. Bedankt voor de input.

    Soms kan het gebeuren dat onderstaand formulier door technische moeilijkheden niet werkt. Als je geen reactie krijgt na een week, stuur dan zeker een mail naar zegjezeg@wingg.be ! We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.

    Ben je benieuwd wat we doen met je ideeën? Dan kan je hier uitgebreid lezen hoe wij er mee aan de slag gaan.

    Formulier

    Contactgegevens:

    Voel je vrij om je contactgegevens na te laten. Wij kunnen dan contact met je opnemen als we vragen hebben over je idee. We gebruiken je gegevens enkel hiervoor en zullen deze niet doorgeven.

  • Klachten

    Alle hulpverleners staan open voor opmerkingen, suggesties, klachten,… Zeg je zeg ! 
    Als er iets niet loopt zoals je wil dat het loopt dan kan je dit steeds met jouw hulpverlener bespreken. Alle hulpverleners van de zorgprogramma’s van WINGG staan hiervoor open. 

    Als je het, om de één of andere reden, niet ziet zitten om dit rechtstreeks met jouw hulpverlener te bespreken, dan kan je via onderstaand formulier je zeg doen. Jouw bericht komt dan terecht bij de interne ombudsdienst. Binnen de 10 werkdagen zal iemand contact met je opnemen om jouw vraag verder te verkennen en samen een geschikte oplossing te zoeken. In dit document vind je meer informatie over hoe we aan de slag gaan met klachten. 

    Soms kan het gebeuren dat onderstaand formulier door technische moeilijkheden niet werkt. Als je geen reactie krijgt na een week, stuur dan zeker een mail naar zegjezeg@wingg.be ! We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen.

    Als je wil kan je ook contact opnemen met de externe onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg: https://oogg.be/ 
    Ben je ontevreden of heb je vragen over een netwerkpartner dan verwijzen we je graag naar de website en de klachtenprocedure van die partner.

     
    Formulier 

    Contactgegevens:

    Omdat we samen met jou rond je klacht aan de slag willen gaan, hebben we je contactgegevens nodig. We gebruiken je gegevens enkel om je contacteren en zullen deze niet opslaan of doorgeven.

  • Lerend netwerk

    Ook als dienst, voorziening, wingg partner… kan je je zeg doen

    Samenwerken is vaak een erg verrijkend, leerzaam en boeiend proces, maar even vaak vormt het een uitdaging en botst, piept, kraakt en schuurt het. Als lerend netwerk willen we ook graag uit deze schurende samenwerkingen lessen trekken. De incidentenanalyse (het leerreview) biedt ons de kans om even de tijd nemen om, samen met alle betrokkenen, te onderzoeken waarom de zaken gelopen zijn zoals ze liepen en wat we hier, als netwerk, uit kunnen leren. De focus ligt op het in beeld brengen van de breuklijnen en de eventueel mogelijke oplossingen. Het is dus niet de bedoeling van een incidentenanalyse om een oplossing te vinden voor de concrete casus of om een bemiddelingstraject te starten tussen de betrokkenen. Hiervoor willen we verwijzen naar de klachtenprocedure binnen de verschillende diensten.

    Als je, na een negatieve ervaring waarbij de samenwerking tussen diensten in het netwerk een rol speelt, graag een incidentenanalyse wil opstarten, dan kan dit door een mail te zenden naar de stafmedewerker kwaliteitszorg Wingg (ben.henau@wingg.be).

    In dit document vind je meer informatie over de incidentenanalyse.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×